In Nederland is Stichting Volharding voornamelijk actief in politiecellencomplexen. Op dit moment onderhouden we op 95% van deze locaties een boekenkast met Bijbels in vele talen en christelijke lectuur, hoofdzakelijk getuigenissen van ex-gedetineerden die tot geloof gekomen zijn en een nieuwe start hebben gemaakt. De Bijbels en boeken mogen door arrestanten gratis worden gelezen – en ze mogen de Bijbels en boeken zelfs gratis meenemen!

Op alle politiecellencomplexen zijn zogenaamde veldwerkers van Stichting Volharding actief. Zij houden de boekenkasten op orde en vullen lege plaatsen bij. Ook onderhouden ze het contact met leidinggevenden en arrestantenverzorgers op de politiecellencomplexen en stimuleren ze het gebruik van de boekenkast. De veldwerkers worden aangestuurd door Marie-Anne van der Ent, de landelijke coördinator van Stichting Volharding.

Ook gevangenispastors in Nederlandse gevangenissen en Forensische Psychiatrische Centra kunnen een beroep doen op Bijbels en christelijke lectuur uit ons assortiment.

Boeken

We hebben een ruim assortiment Bijbels en christelijke lectuur in veel verschillende talen. Bent u werkzaam met onze doelgroep (arrestanten en gedetineerden) en wilt u meer informatie over ons volledige assortiment? Neem dan contact met ons op!

Neem contact op!

Blijf op de hoogte!

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief, en blijf op de hoogte van ons werk in de gevangenissen van Nederland en België.

Bekijk hier onze meest recente nieuwsbrief

Bekijk